Beschreibung: Battle of the Alamo (Schlacht um Alamo) ist eine Single Player Modifikation von Eugen Systems, der Spieler muss dort eine bestimmte Zeit gegen die KI (AI) bestehen.
Ihr könnt zwischen mehreren Schwierigkeitsstufen sowie der Anzahl der KI wählen und Ihr könnt diese Modifikation natürlich auch auf eigenen Karten Spielen, sofern diese Skirmish Tauglich ist. Die Modifikation ist vergleichbar mit Tower Defense oder Art of Defense.
Ihr habt das Zeil erreicht wenn nach einer bestimmten Zeit euer HQ nicht zerstört wurde!
Englische Readme: Your mission is simple — defend your HQ at any cost!!!
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The A.I. will launch one vicious assault after the other, every two minutes, against your defenses — don’t even bother trying to destroy the A.I.’s HQ as it’s indestructible!
The A.I. only has one difficulty setting: DEADLY! Instead, use the „Time to survive“ option (10, 15, 20, 25, 30 min, or forever!) to decide the length (and thereby difficulty) of the game. On larger maps, you can also add more than one A.I. for an additional challenge.
At the end of the game, you will get a summary screen with your time setting, number of A.I.s and map played — simply take a screenshot of this (and save your game replay as proof!) to earn bragging rights on the fan sites!
You can’t have any A.I. allies, and all A.I.s are always on the same team — you’re on your own, buddy!
I can testify that the 30-minute mode is quite hard… It’s OK if the A.I. plays the Task Force (as it doesn’t use Titans = no long-range artillery), but on the other hand if YOU’RE playing TFT is close to impossible to defend yourself successfully for 30 minutes. I’ve found it the easiest to defend as U.S. Army with EFVs providing extra punch to my MRLSs. Hint: the A.I. deliberately doesn’t use Tactical Weapons, so you don’t need to build any anti-Tactical Weapons defenses.
Autor: Eugen Systems