Das Magazin CVG hat ein Preview zur PS3-Version von NfSPS veröffentlicht. Auch hier erfahren wir nicht viel Neues.
Allerdings berichtet der Autor von seinen ersten Erfahrungen mit dem viel realistischerem Fahrverhalten der Fahrzeuge. So sei es erst vollkommen ungewohnt und nur schwer zu meistern. Man mus jedoch dazu sagen, dass der Tester keine der Fahrhilfen einschaltete.
Seine Probefahrt absolvierte er in einem Nissan 350Z, womit ein weiterer Wagen so gut wie bestätigt ist.
There are plenty of driver aids available to ease you into the driving, but we’re not interested in that. We want to know how it feels driving by the seat of your flame-proof overalls. We want to believe, and we want Doyle to shut up for a bit so we can have a go ourselves.He does, and we get to try Infinium Raceway in San Francisco in a Nissan 350Z, alone and with the damage effects and driver aids turned off (despite being around 80 percent complete, Black Box isn’t ready to let us get our hands on everything just yet) – and it’s bloody horrible! Not prepared for the realism of the setup, the car feels hugely unresponsive, the braking point for the first corner is more of an ambition than a reference point and the sound of gravel being churned up issues from the impressive surround sound set-up like someone’s head being forcibly put through a meat-grinder.
Ein weiteres Detail wurde noch enthüllt: Die Speedchallanges werden auf gesperrten Highway-Passagen stattfinden.
Insgesamt fällt der Artikel sehr positiv aus. NfSPS sehe gut aus und das Schadensmodell und die Fahrphysik sorgten für ein frisches, fesselndes Spielerlebnis.