Auf der offiziellen „Command & Conquer“-Website ist ein neuer Blog der „Tiberium Wars“-Entwickler erschienen, in dem Gavin Simon, Lead Balance Designer, die Änderungen, welche der kommende Patch (1.09) mit sich bringen wird, erklärt. So geht er zu einem auf die Verringerung der Sammlereinnahmen ein, zum anderem auf die Versuche vielfältigere Strategien zu ermöglichen, indem man zum Beispiel bestimmte Einheiten aufwertet. Ein Auszug:
[INDENT]Harvesters: Carrying capacity reduced by 42% to 1400 credits of green crystals and 2800 credits of blue crystals. Gathering cycle sped up by 8 seconds. Overall rate of income reduced by approximately 35%.Reasoning: We want to accomplish three things by slowing the economy down:
1. Make economy harassment more viable by increasing the relative risk of expanding one’s economy
2. Increase the importance of micromanagement and tactics by reducing the number of units in play
3. Slowing the speed of teching to allow more room for tactical and strategic options at each stage of the game
Additionally, the economy should be smoother now so you won’t have as many times where you’re sitting at 0 cash waiting for a Harvester to return and also less extreme cash-floating if several return at once.[/INDENT]